Wednesday, October 10, 2012

Cerita Nak Test Power Vemma


Laluan masuk ke Rafflesia track
1-6 Oktober, 2012, saya menghadiri Urban Forestry Conference di Kuching. Hari pertama acaranya jungle trekking di Gunung Gading National Park. Sudahlah tak pernah exercise, stretching pun tak buat sebelum masuk...boleh ke ni, selalunya keesokan hari mesti sakit betis peha semua. Oklah, redah je...semput juga nak  sampai ke laluan keluar, tapi sebab semangat nak tengok bunga Pakma atau Raffelsia.....tak terasa penat.Esoknya, ada yang mengadu tegang otot-otot  kaki tapi saya tak rasa apa pun...denainya tak challenging kut.

Kudup bunga Rafflesia berusia
9 bulan,tunggu berkembang
Hari ke 2 dan ke 3 duduk dalam bilik conference je. Hari ke 4, ke Bako National Park...pernah bawa anak-anak trekking 8 tahun dulu...masa tu memang rasa nak tercabut nyawa juga. Kali ni saya nak test power saya selepas minum Vemma lebih setahun ni. Wow..2.6 km dapat saya tamatkan dalam kurang 2 jam, tanpa apa-apa persediaan awal...thats an achievement...yang muda-muda pun tinggal belakang. Yang paling best, esoknya tak sakit otot. Bayangkan dulu kalau jogging di taman di PJ ni atau buat senamrobik pun dah jalan mengengkang esoknya. Saya pasti inilah penangan khasiat 2 oz Vemma setiap hari yang saya ambil sejak 20 April, 2011. 

Perjalanan dengan speed boat ke Bako National Park

Pemandangan batuan yang indah
Jangan tak percaya itulah gunung yang nak didaki
Kepenatan selepas mendaki laluan curam pertama
Denai yang dilalui



No comments:

Post a Comment